JBL Quantum One hoofdtelefoon

JBL Quantum One review: gaming-hoofdtelefoons voor 2020

Koptelefoon JBL Quantum ONE ($ 255) is een gloednieuwe gamingheadset die geschikt is voor elk spelformaat! Vanwege sterke concurrentie in het segment gaming-hoofdtelefoonheeft het bedrijf de allernieuwste technologie en functies gecombineerd in de vlaggenschip bedrade headset, Quantum One. De JBL Quantum ONE USB Sound Mixer is meer geschikt voor voor computerdan PS4 of Xbox.

Dit is een uniek model in de Quantum-serie van de populaire JBL-merk kreeg een geweldig surround-geluid, intuïtieve ergonomie en een comfortabele pasvorm op de oren!

Hieraan toegevoegd was programmeerbare kleurverlichting, head tracking en zelfs actieve ruisonderdrukking (zeldzame functie voor gaming-headsets).

Voor-en nadelen

Voordelen

• Goed geluid
  • Ruisonderdrukkingsfunctie
  • Aanpasbaarheid aan elk systeem

nadelen

• Hoge prijs
  • Moeilijke installatie
  • 3D-geluid is niet effectief genoeg

Uitrusting en kenmerken

Set

• JBL Quantum ONE hoofdtelefoon
  • 3,5 mm audiokabel
  • Kalibratiemicrofoon
  • Afneembare directionele microfoon
  • Winddicht schuim voor microfoon
  • Adapterkabel van Type-C naar Type-A met "game-chat" balansaanpassingsschaal
  • Snelstartgids
JBL Quantum One Kit

Kenmerken

JBL Quantum One specificaties
Parameter Een type
Een type bedrade hoofdtelefoon
Signaaloverdracht methode Bedrade
Constructietype Fullsize
Achtergrondverlichting Ja, veelkleurig
Mount Hoofdband
Akoestisch ontwerp Gesloten
Frequentie 20 - 40.000 Hz
Kracht 30 mW
Microfoon Ja, verwijderbaar
Connectoren USB, aansluiting 3,5 mm
Lengte snoer 1,2 m
Actieve ruisonderdrukking er bestaat
Gewicht 369 g
Kleur het zwart
Prijs 255$

JBL Quantum One: beoordeling van gaming-hoofdtelefoons

JBL Quantum One voor gaming

JBL Quantum One is de eerste gaming-hoofdtelefoon van het bedrijf! De merknaam JBL is een begrip geworden als het gaat om hoogwaardige muziekapparaten, van koptelefoons en luidsprekers tot studioapparatuur. Hoe dan ook, het is vreemd dat het bedrijf nog nooit heeft geprobeerd een gamingheadset te maken, aangezien de detaillering van het geluid en de zuivere werking van de microfoons de kenmerken zijn van JBL.

De belangrijkste concurrenten zijn: HyperX Cloud Flight S, HyperX Cloud Alpha S. en HyperX Cloud Orbit S.

JBL Quantum One Gaming-hoofdtelefoon

Het is dus geen verrassing dat de JBL Quantum One Gaming Headphones geweldig klinken en je laten chatten zonder ruis of storing. De gadget bleek ideaal voor games op zowel pc als PS4 en Xbox-consoles, aangezien hij meer extern geluid blokkeert dan een standaard gamingheadset. Het is echter moeilijk te zeggen dat de nieuwe extra functies zulke hoge kosten rechtvaardigen. De JBL Quantum One-hoofdtelefoon kost momenteel $ 255 (19.000 roebel).

Als je op zoek bent naar een aanpasbare gamingheadset die 3D en hi-res audio aankan, zal onze JBL Quantum One-recensie uitleggen waarom je een uitstekende gamingheadset voor $ 255 zou moeten kopen, of in ieder geval zou overwegen te kopen. De JBL Quantum One-koptelefoon is goed en erg goed, maar niet te veel verschillen met andere beste gaming-headsets.

Videobeoordeling

JBL Quantum One: gaming-hoofdtelefoonontwerp

De JBL Quantum One gaming headset ziet er nogal ingewikkeld uit, dit ontwerp is zeker niet minimalistisch te noemen. Elk onderdeel ziet er ingewikkeld uit, van de zwarte plastic behuizing met grote gravures op de hoofdband en oordopjes tot de oranje en zwarte gevlochten kabel. Dit zijn grote koptelefoons met een gewicht van 360 gram, met een enorme hoofdband en overlays.

De JBL Quantum One is perfect ingedeeld en kan gewoon niet onhandig zijn. Deze volumes zijn precies het tegenovergestelde van de meeste gestroomlijnde, kleine apparaten - de trend van de huidige gaming-hoofdtelefoonindustrie.

Quantum One-hoofdtelefoon

JBL Quantum One-hoofdtelefoon: controle en ergonomie

Met het apparaat kunt u instellingen en functionaliteit op verschillende manieren beheren.Het rechteroordopje heeft een knop om ruisonderdrukking te activeren, een knop om het volgen van het hoofd te centreren, een volumeknop, een knop voor het dempen van de microfoon, een USB-C-poort, een audiopoort van 3,5 mm en een afneembare flexibele microfoon.

JBL Quantum One-besturing

Het model kreeg ook een mixer voor de balans tussen het geluid van de game en de chat. Maar ik zeg meteen dat het ontwerp niet het handigste is: de mixer kan bewegen als je je hoofd draait of een zeldzame beweging maakt. Ik zou blij zijn als het mogelijk was om de headset zonder mixer te gebruiken. Maar dat is geen optie, tenminste als je de meegeleverde USB-kabel gebruikt.

Je kunt de JBL Quantum One aansluiten via een 3,5 mm audiokabel, die nodig is op een Xbox One of Nintendo Switch in handheld-modus.

JBL raadt aan om de 3,5 mm-aansluiting voor de PS4 en de USB voor de schakelaar in de koppelingsmodus te gebruiken, wat vragen oproept omdat de PS4 al USB-connectiviteit ondersteunt.

JBL Quantum One: comfort en constructie

Het eerste dat me opviel bij het beoordelen van de JBL Quantum One-koptelefoon, is dat ze veel dichter zijn dan de meeste gaming-headsets. De oorschelpen bedekten de oren heel strak. Eerst dacht ik dat er binnen een paar uur ongemak zou zijn. Maar hoewel de Quantum One-gamingheadset iets harder duwde dan gewenst, was de druk nooit pijnlijk of vervelend.

JBL Quantum One

Eerlijk gezegd vond ik de goede pasvorm erg leuk omdat het geluid van buitenaf effectief blokkeerde. Tijdens het testen van de JBL Quantum One keek mijn collega naast me naar een filmpje. En zodra ik begon te spelen in de gloednieuwe Quantum One-headset, hoorde ik de geluiden van de film helemaal niet, waardoor ik kon abstraheren in mijn eigen gamewereld en mijn favoriete muziek. Een bedrade hoofdtelefoon kreeg ook elektronische ruisonderdrukking, maar waarschijnlijk heb je deze niet eens nodig om de hierboven beschreven reden.

JBL Quantum One-gaming

Het enige minpunt in het constructieontwerp is de pasvorm van de JBL Quantum One. De gaming-headset gebruikt het oude type plastic uitsparingen in plaats van de aantrekkelijkere stalen strip. De tanden zijn niet genummerd, dus de selectie is de ideale maat.

Mijn collega Pavel Zhukov heeft deze koptelefoon ook getest. En zoals een ervaren gamer ze moeilijker noemde dan hij had verwacht. Na een paar uur spelen begonnen ze ongemak en ongemak te veroorzaken. Dus ik raad je aan om de JBL Quantum One gaming-hoofdtelefoon zeker te proberen en te testen voordat je koopt.

JBL Quantum One: prestaties

Ik heb de JBL Quantum One-hoofdtelefoon getest met Doom Eternal, Shadow of the Tomb Raider, Age of Empires II: Definition Edition en World of Tanks om te zien hoe goed de headset presteert met verschillende gamegenres. Eerlijk gezegd levert de gadget een geweldig, betrouwbaar geluid. Demonen in Doom Eternals, gehoorzame dorpelingen in Age of Empires, oude dodelijke vallen in Tomb Raider en sonore aanvallen op tankpantser in World of Tanks klonken levendig en realistisch. De JBL Quantum One-hoofdtelefoon creëerde de perfecte en effectieve balans tussen dialoog, muziek en geluidseffecten, waardoor ik ze alle drie kon horen zonder ze te kleineren.

JBL Quantum One-installatie

Het aanpassen van uw persoonlijke gameplay is in de mode dankzij de JBL Quantum ENGINE-software. Dit programma wordt geleverd met een verscheidenheid aan vooraf ingestelde EQ-opties, waaronder opties die de geluidsomgeving optimaliseren voor FPS-gameplay of zelfs lange gamesessies. Je kunt ook schakelen tussen 3D-surroundgeluid en 360-geluid - een leuke toevoeging aan de geweldige hoofdtelefoonfunctionaliteit!

JBL Quantum One: een overzicht van de kenmerken van werk

De JBL Quantum One-gamingheadset heeft een enorme verscheidenheid aan functies die in theorie het prijskaartje van $ 255 rechtvaardigen. Met Quantum ENGINE-software kunt u EQ-parameters instellen, RGB-verlichting (de hoofdtelefoon heeft coole verlichting) en microfoonniveaus aanpassen en ruimtelijke audioparameters activeren.

Helaas kun je geen aparte profielen aanmaken of ze aan games linken, dus je moet constant beheren en configureren voor elke nieuwe applicatie.

JBL Quantum One microfoon

Ruimtelijk geluid is een bepalend kenmerk van de Quantum One, en daar kom ik binnenkort op terug. Maar eerst moet ik erop wijzen hoe vreselijk het installatieproces voor deze headset is. Ik heb veel ervaring met het gebruiken en testen van koptelefoons en headsets, maar ik kan geen enkel apparaat bedenken met een meer verwarrende installatie of een minder intuïtief probleemoplossingsproces. Dit is natuurlijk een al lang bestaand probleem: JBL heeft een zeer lange lijst met instructies geschreven voor de JBL Quantum One-hoofdtelefoon, waar je absoluut alle antwoorden kunt vinden. Maar zelfs met haar slaagde ik erin alles te verpesten.

Simpel gezegd, Quantum One gebruikt drie afzonderlijke stuurprogramma's om met Windows te werken, en u moet ze handmatig verwijderen en vervolgens opnieuw installeren. De driver vereist dat u de geavanceerde audio-instellingen in het configuratiescherm handmatig aanpast, anders krijgt u geen surround sound. Maar toen ik overschakelde naar de juiste driver, stopte de Quantum One-hoofdtelefoon helemaal met het afspelen van geluid.

Bij het eerste gebruik wordt aanbevolen om de volgende instelling te doen:

1. Open geluidsinstellingen
  2. Markeer in de groep "Afspelen" het item "JBL Quantum One Game" en selecteer "Standaardapparaat instellen"
  3. Markeer 'JBL Quantum One Chat' en selecteer 'Set Default Communication Device'
  4. Markeer in de opnamegroep JBL Quantum One Chat en selecteer Set Default Device
  5. Selecteer in de chatapplicatie "JBL Quantum One Chat" als het standaard audioapparaat

Om dit probleem op te lossen, moest ik zes verschillende stuurprogramma's verwijderen en opnieuw installeren, evenals de Quantum ENGINE-software! Maar zelfs dat hielp niet. Ik realiseerde me de uitzichtloosheid van de situatie en reset de instellingen van de headset, waarna alles goed werkte. Plug and play gaat dus zeker niet over de JBL Quantum One.

Het is goed dat zo'n headset niet alleen op games is gericht, maar ook op audiofielen. Ik kan gewoon geen gamer bieden die het hele installatieproces kan doorstaan.

Als alles klaar is, kun je Quantum SPHERE 360: JBL-technologie gebruiken die je hoofdpositie volgt en het surroundgeluid dienovereenkomstig aanpast. Ik geef toe dat het in woorden opwindend klinkt. Maar in de praktijk valt dit absoluut niet op. En zelfs tijdens het hoogste FPS-niveau veranderde mijn hoofd bijna nooit drastisch van positie.

Als je een gigantische gebogen monitor hebt, kan 3D-geluid misschien veel aan het spel toevoegen, maar in alle andere gevallen is de functie volkomen nutteloos, omdat je blik altijd op één plek gericht is.

Het is een interessante technologie, maar ik denk niet dat het het geld waard is waar de fabrikant om vraagt.

JBL Quantum One: geluid en muziek

Aangezien JBL in de eerste plaats een bedrijf is voor muziekaccessoires, zou het geen verrassing moeten zijn dat de Quantum One-hoofdtelefoon geweldig is voor elk muziekgenre. Ik luisterde naar nummers van verschillende bands en artiesten: Noize MC, Spleen, Rolling Stones en Korzh. In elk geval waren de zang helder en duidelijk, en de instrumenten waren onder de indruk van dynamiek en realisme.

JBL Quantum One-geluid
JBL Quantum One-equalizer

De JBL Quantum One heeft ook Hi-Res Audio-certificering ontvangen, een zeldzaamheid onder gamingheadsets. Zonder in details te treden, betekent dit dat u naar elk type audiobestanden kunt luisteren zonder verlies van geluidskwaliteit. Quantum One zal ze met perfecte natuurgetrouwheid kunnen reproduceren. Door een combinatie van factoren is het een beetje duur om gewoon naar je favoriete nummers te luisteren. Maar als je gewoon graag thuis zit en naar muziek luistert in een rustige sfeer, zonder afleiding, dan zul je zeker tevreden zijn met Quantum One.

JBL Quantum One review resultaten

In de JBL Quantum One review was ik ervan overtuigd dat het nieuwe model uitstekend en goed ontworpen was. De gaming-headset klinkt geweldig, en het is niet nodig om over het comfort van de pasvorm te praten. U kunt de oordopjes aanpassen aan uw favoriete games en ook gebruiken met elk systeem op de markt.

JBL Quantum One Gaming Headset

Aan de andere kant is zo'n plezier vrij duur, gezien de installatie- en onderhoudsproblemen.Bovendien zijn de kenmerken van de functionaliteit van het apparaat (SPHERE, ENGINE) niet indrukwekkend, en naar mijn ervaring voegen ze weinig toe aan games en nog minder maken ze ze veel beter.

De JBL Quantum One is een geweldige gamingheadset waar veel gamers dol op zullen zijn, maar alleen als je bereid bent je in te zetten voor zo'n groot budget. Persoonlijk ben ik geïnteresseerd in alle nieuwe JBL-koptelefoons, die beginnen bij $ 40 (het bedrijf heeft veel vergelijkbare opties). Samenvattend al het bovenstaande, de JBL Quantum One gaming-koptelefoon heeft een groot aantal voordelen, er valt weinig te klagen. Maar het negatieve is alleen de setting en de kosten, maar ik denk dat de prijs na verloop van tijd zal dalen.

Samenvatting
JBL Quantum One recensie: 2020 Quantum One gaming-hoofdtelefoon - Topheadsets-beoordelingen van myheadphone.desigusxpro.com/nl/
Artikel naam
Omschrijving
2020 JBL Quantum One Review - Quantum One Wired Gaming Headphones met Quantum ENGINE en Quantum SPHERE-functies, geweldig geluid en dynamiek! Moet je kopen? Antwoorden op de meest populaire vragen in de recensie van de JBL Quantum One-gamingheadset: prijs en concurrenten ✔ Functies ✔ Ontwerp ✔ Kosten ✔ Recensies ✔ Recensies
Schrijver
Naam uitgever
myheadphone.desigusxpro.com/nl/